16 Eylül 2012 Pazar

ustasından pes 2013 yorumu :=)....



yıllarını bu oyuna vermiş , bugune kadar cıkmıs tum playstation konsollarıunda (PS1-PS2-PS3) ,butun PES serilerininın hepsini  oynamıs biri olarak yapıyorum bu yorumları ....genel olarak pes 2013 un oyun mantıgını begendim ....


 evet dunyanın en iyi oyunu olarak pro evolution soccer serilerini gordugum dogrudur...daha kimse pes'i bilmezken ben Pes'in abisi winning eleven oynarak bugunlere geldim diyelim konami bile pes'in bugunlere gelecegini cidden bilmiyordu ... daha dogrusu oyunu bilgisayar ortamında degilde playstation ile oynanmasından yanayımdır herzaman orta okul zamanlarında herkesler counter strike oynamaya giderken ben playstationda takken oynardım :)

heryıl devamlılıgı olan bir oyundan her yıl cok bi yenilik beklemek bence aptallık olur ...

Şahsen 2011-2012 den daha basarılı bi seriydi ama ole yada boyle alıstık ,ve geldik 2013'e ..Mayalılara gore pek oynamamız munkun olmasada yinede oynadım :)

bugun sıcak sıcak oynadım bakalım nasılmıs diye , oyunun genel mantıgı daha futbol zekası daha geniş acılı gorus yani saga bakarken sol tarafıda hafiften gorucen gibi daha hızlı dusunme ve el becerisine dayanıyor ilk aşamada...

kontrol diger serilere gore daha manuel , ozellikle paslar ve sutlar tamamen sizin kontrolununzde ,yani kaliteli liglerdeki macları izliyormus gibi futbol zekanız biraz iyi ise cok hızı ataklara cıkabiliyorsunuz tek paslarla o konuyu cok iyi cozmusler ,yan top yani cizgi ortaları biraz zayıf gordum sanki ki yan toplarım cok iyidir.,kaleci kontrolude sizin elinizde artık oda cogu kez manuel olarak devrede ...

oyuncuların kendine ozgu  bilindik harekteleri top surme sekillleri ,pas verme ,topu saklama,sutları filan baya baya gercek gibi ...

grafiklerde pek  bi farklılık sezinlemedim acıkcası bilindik pes atmosferi,yalnız gol attıktan sonra oynculuların o atmosferleri olusturarak hemen sevinmeme durumu az da olsa o sorun cozulmus gibi...

takım kadroları guncel degil 2013 olmasına ragmen eski kadrolar en azından real madrid'de essien ve modric yok , bu arada madrid demişken mesut ozil'i cok begendim oyunda yanii tam bi beyin gorevi goruyor bu yıl buda bana yarıyor tabi ,benzema tek vuruslarda biraz calısıp işi cozumus gibi sanki :) :=)

yani kısacası pes 2013 boyle, şimdi fifa'cılar gelip yok oyle yok boyle demesin fifa pes'in saha ici futbolu olarak yanına bile yaklasamaz ...biraz daha zaman gecsin oyun daha iyi otursun daha sonra tekrar yorumlarız ..


 iyi oyunlar bol şans ....gerci şansa kimin ihtiyacı varki :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder