22 Şubat 2015 Pazar

Oscar goes too ...



Dunyanın en buyuk odülü diyebiliriz sinema adına academy odullerine nagmı deger sevgili kardesimiz oscar'a ...

Bu yıl adaylar da aday adaylarıda biraz sönuk geldi bana aynı ıkı hafta onceki grammy ödülleri gibi bu yıl rayting konusunda degil ama genel olarak kalitede bir ivme kaybı sozkonusu ...

birde gişelerde rekorlar ustune rekor kıran imdb de 9 'a yakın puan almıs alabilen suan 8.8 ama 9.2 den giriş yapmıstı interstellar , chistopher nolan'ı aday bile gostermeyen academy uyelerine gercekten sasırıyorum yaa ..

zaten academy uyeleriyle de pek anlasamayız yıllardır  , oscar odullerini neden mi takıp ediyorum veya sevıyorum oscar yayınındakı televizyonculuk basarısı, on gosterimleri sovları adaylıkları kırmızı halısı , genel olarak raytıngî diyebiliriz aslında odul alıp vermekten ziyade sektorun buyuklugunu gostermek icin yapılmıs bir sov olması yanı bu   yonleri ilgimi cekiyor yoksa sinema kulturumle yada sinemaya bakıs acımla zerre  alakası bile yok ...burda en iyi film bırdman desemde gonlumde interstellar derim ...


bu sene boyhood ile birdman arasında bir yarıs izleyecegız gibime geliyor neyse lafı fazla uzatmadan tahminlerime geceyim ...

EN İYİ FİLM






En iyi film  odulu bence "Birdman" a gidecek ...gidebilir demiyorum gidecek cok net favorim ...diger filmler alırsa ornegin boyhood alırsa cok ama cok supriz olur ...

EN İYİ YONETMEN 


Tartişmasız Alejandro Gonzales İnnaritu -Birdman kazanmalı ...muthiş bir yapım ortaya cıkartmıs meksikalı yonetmen ,icice gecen hikayeleri anlatmada oldukca basarılıdır zaten ama heralde top noktaya cıktıgı filmi bırdman olmus ...filmin icindeki planları oldukca uzun ve kesintisiz cekmeye calısmıs ki bu cok net belli oluyor izlerken ,oyunculuklar kurgu zaten mukemmel olusturulmus  ...

EN İYİ ERKEK OYUNCU 

oyunculuk kategorilerinde ikileme dustugun en net kategori en iyi erkek oyuncu odulu olsa gerek, yardımcı erkek ,en iyi kadın ,en iyi yardımcı kadın neredeyse bellı gibi ,bu kategori icin  ben fikrimi acıkca beyan edicek olursam  Micheal Keaton'un performansını muazzam buldum birdman'da  , bu odul bence onun olmalı fakat onu zorlayan en buyuk aday ise "the theory of everything" filmindeki roluyle Eddie Redmayne ,gercekten cok buyuk oynamıs oda academy uyeleri oyuncuların film icindeki fiziksel degişimlerini oldukca severler ,bu degişim odul konusunda  direk yuzdeyuz etkilı olmasada severler yinede , işte bu yuzden Eddie Redmayne ' nin odüle bir adım daha yakın dusunuyorum ..

kucuk bir not olarakda Foxcatcher'daki roluyle stevee carrel a deginmek istedim buyuk ıhtımal odul alamıyacak ama alısılagelmıs  rollerinın dısına bir haylı dısına cıkmıs carrel ama rolunu gercekten muazzam oynayıp oyunculugunun ne denlı ıyı oldugunu bır kez daha gostermıs bizlere buyuk oyuncu  ....

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

Acıkca soylemek gerekirse gönlum Edward Norton'dan yana o oyunculuk odul almalı diye dusunuyorum o rolü  mukemmel karakterize etmiş  ...odul konusuna gelicek olursak Whiplash 'deki oyunculugu ile J.K Simmons acık ara cok ama cok net favori ...

EN İYİ KADIN OYUNCU 

bu kategoride konuyu fazla uzatmaya gerek yok bence odulun sahibi belli  , oyunculuguna hayran oldugum birisi Still Alice filmindeki roluyle Julianne Moore ...

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU 

dedim yaa en iyi oyuncu kategorilerinde 3 kategorinın sahipleri belli , sahibi belli olan bir diger isim ise Boyhood 'daki roluyle  Patricia Arquette

EN İYİ OZGUN SENARYO

The grand budapest hotel buyuk olasılıkla bu odulun sahibi olur ... supriz olarakda birdman diyorum

EN İYİ UYARLAMA SENARYO

Whiplash ve American Sniper'a gidebilir karar veremedim ...Clint Estwood'u odulsuz gondermezler heralde bu yuzden American sniper bir adım onde  bence ..

EN İYİ KURGU 

Büyuk olasılıkla Boyhood'a gidecek pek bir albenısı yok filmin sadece sadelıgınde kazanıyor bence birde cekimlerine 13 yıl once baslanması filan odul almayı hakediyor galıba


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder